Strona główna Podatki Centralna infolinia Krajowej Administracji Skarbowej – w czym pomoże podatnikom

Centralna infolinia Krajowej Administracji Skarbowej – w czym pomoże podatnikom

70
PODZIEL SIĘ

Obraz Pete Linforth z Pixabay

W dniu 1 października 2024 r. Krajowa  Administracja  Skarbowa (KAS) uruchomiła centralną infolinię podatkową. Poznajmy szczegóły.

Pod jakimi numerami telefonów dostępna jest ogólnopolska infolinia KAS?

Ogólnopolska infolinia KAS jest dostępna pod następującymi numerami telefonów:

  • 22 330 03 30 – połączenia z telefonów komórkowych,
  • 801 055 055 – połączenia z z telefonów stacjonarnych,
  • +48 22 330 03 30 – połączenia z zagranicy.

Infolinię będą obsługiwać pracownicy KAS, czyli urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS).

„Nie zmieniają się zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe obsługujące duże podmioty gospodarcze. Pracownicy tych urzędów, będą dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów”- wyjaśnia Krajowa Administracja Skarbowa.

Jakie informacje podatnik może uzyskać na infolinii KAS ?

Na infolinii KAS podatnik może uzyskać :

  • ogólną informację podatkowo-celną bez konieczności potwierdzania tożsamości.
  • indywidualną informację podatkową (np. informację o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań albo deklaracji podatkowych). Jeżeli podatnik chce uzyskać informacje w sprawie własnej, wówczas przed połączeniem z konsultantem podaje swój kod telePIN oraz identyfikator podatkowy (PESEL lub NIP) – wyjaśnia Ministerstwo  Finansów.

W jaki sposób należy ustawić kod telePIN?

Sześciocyfrowy kod telePIN służy do weryfikacji tożsamości osoby dzwoniącej na infolinię KAS. Jak podaje resort finansów, kod telePIN można samodzielnie ustawić po :

  • zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na swoje konto osobiste,
  • przejściu do sekcji „Ustawienia”,
  • wybraniu z menu Infolinii Krajowej Administracji Skarbowej i nadaniu kodu telePIN wybierając przycisk „Ustaw telePIN”

Więcej szczegółów: Centralna infolinia ułatwi klientom KAS zdalne załatwianie spraw podatkowych

Źródło: Ministerstwo Finansów, Telefon do konsultanta Krajowej Administracji Skarbowej – zmiany od 1 października 2024 r.

Stan prawny na dzień 6 listopada 2024 roku

Małgorzata Gach, Wanda Książek

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPomoc publiczna
Następny artykułPomoc de minimis