Nie zawsze mamy pewność, czy podejmowana przez nas działalność handlowa odniesie sukces. Z tego też powodu przed jej podjęciem poszukuje się najbardziej opłacalnego modelu takiej działalności.
Rozwiązaniem dla niektórych może być model dropshipping (lub Drop Shipment). W tej opcji sprzedawca towaru przez internet przerzuca proces wysyłki towaru na dostawcę. Zatem sklep internetowy ogranicza się w tym modelu do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który następnie realizuje wysyłkę towaru do klienta.
W modelu dropshipping nie ma potrzeby prowadzenia magazynu czy zajmowania się realizacją zamówień. Klient kupuje w sklepie on-line, jednak paczkę dostaje z hurtowni. Jedynym problemem może być kwestia marketingu i promocji tak działającego sklepu.
Oszczędność w tym modelu biznesowym może być jednak spora. Szczególnie wobec ograniczenia czy wyłączenia kosztów zatowarowania sklepu (czyli kosztów nabycia towarów, ich magazynowania, czy obsługi zamówień). Warto podkreślić, że większość hurtowni działająca w dropshipping nie stosuje minimalnej kwoty zamówienia. Z tego względu zaoszczędzony kapitał można przeznaczyć na działania promocyjne i marketingowe.
Na pewno dzięki dropshipping istnieje dostęp do bardzo szerokiej palety produktów. W systemie tym zazwyczaj e-sklep ustala swoje ceny, czyli narzuca odpowiednią marżę na towary załadowane z hurtowni, a hurtownia nie ingeruje w to.
Model dropshippingu pozwala skupić się e-sklepowi całkowicie na promocji oraz działaniach mających zwiększyć sprzedaż. Reszta działań oparta jest na współpracy z hurtownią.
Model ten pozwala także uniknąć ryzyka związanego z inwestycją kapitału w towar, który następnie trzeba sprzedać. Oczywiście warto pamiętać, że ten model współpracy jeszcze nie jest w pełni uregulowany w przepisach prawnych. Podstawę działania stanowi umowa obejmująca ustalone zasady współpracy.
Obecnie na rynku istnieje dość duży wybór hurtowni dropshippingowych, w różnych kategoriach takich jak hurtownie z bielizną, z erotyką, hurtownie z elektroniką, hurtownie motoryzacyjne, z obuwiem, z odzieżą, z zabawkami i gadżetami, z biżuterią, z galanterią męską i damską i wiele innych.
W dropshippingu wyróżnia się dwa modele działalności:
– sprzedaż we własnym imieniu;
– sprzedaż w charakterze pośrednika.
Pierwszy model zakłada zakup towaru od hurtowni i następnie sprzedaż klientowi detalicznemu. W tej sytuacji e-sklep odpowiada przed klientem za realizację wszystkich obowiązków wynikających z umowy sprzedaży. Natomiast w drugim modelu działa tylko jako pośrednik. W związku z tym ciąży na nim obowiązek powiadomienia klienta z kim zawiera on faktycznie umowę sprzedaży.
Do nawiązania współpracy w modelu dropshipping należy posiadać sprawne połączenie z bazą produktową dostawcy oraz podpisanie umowy z dostawcą, która określi wszystkie warunki realizacji zamówień.
WW.
https://digiartia.com/product/legal-power-law-firm-html-template/
https://digiartia.com/product/justitia-multiskin-lawyer-legal-wordpress-theme/