§1
1.Regulamin określa warunki świadczenia usługi porady prawnej na rzecz osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, zwanych dalej Klientami za pośrednictwem portalu prawnego LexAgit.pl, zwanego dalej „Serwisem”.
2.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie do świadczenia usługi, w szczególności do składania oświadczeń woli w postaci elektronicznej, stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.
3.Usługa porady prawnej drogą elektroniczną zwana dalej „usługą” świadczona jest przez LEXAGIT.pl lub osoby trzecie , z pomocą których LEXAGIT.pl usługę wykonuje, dalej zwanego Usługodawcą.
§2
1. Klient w celu uzyskania porady przedstawia za pośrednictwem formularza zamieszczonego w Serwisie, zapytanie wskazujące w sposób precyzyjny i wyczerpujący stan faktyczny zagadnienia oraz podając swoje dane niezbędne do dalszego kontaktu z Usługodawcą.
2. Usługodawca najpóźniej do 24 godzin po złożeniu przez Klienta zapytania udziela pocztą elektroniczną odpowiedzi, czy zagadnienie leży w zakresie świadczonych przezeń usług, informuje o wynagrodzeniu za wykonanie usługi wraz ze sposobem i terminem jego płatności oraz zadaje pytania odnośnie przedstawionego zagadnienia i w razie konieczności wzywa do uzupełnienia niezbędnych danych.
3. Termin, o którym mowa w punkcie poprzedzającym stosuje się do zapytań złożonych w dni od poniedziałku od godziny 9:00 do piątku do godziny 15:00. W przypadku złożenia zapytania w innym czasie bieg terminu rozpoczyna się od najbliższego dnia roboczego od godziny 9:00. Termin nie biegnie ani nie rozpoczyna się w dni ustawowo wolne od pracy oraz soboty.
4. Klient niezwłocznie po otrzymaniu ww. odpowiedzi Usługodawcy zawiera umowę zamawiając usługę i akceptując warunki wskazane w punkcie poprzedzającym lub odstępuje od zawarcia umowy. Zawarcie umowy lub odstąpienie od niej następujące za pośrednictwem korespondencji elektronicznej.
5. Usługa udzielana jest w formie załącznika do poczty elektronicznej skierowanej na adres wskazany przez Klienta w terminie do 24 godzin od zaksięgowania opłaty dokonanej przez Klienta, z zastrzeżeniem, że w razie szczególnej zawiłości sprawy możliwe jest wydłużenie terminu wykonania usługi do 3 dni od dnia zaksięgowania ceny usługi, o czym Klient jest informowany niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia. Punkt 3 do obliczenia terminu stosuje się odpowiednio.
6. W przypadku zgłoszenia takiego żądania przez Klienta lub obowiązku wystawienia faktury VAT niezwłocznie po wykonaniu usługi Usługodawca prześle Klientowi na adres przez niego wskazany pocztą odpowiedź w postaci pisemnej podpisanej przez osobę działającą w imieniu Usługodawcy wraz z fakturą VAT za wykonaną usługę. Klient upoważnia Usługodawcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
§3
1.Klient zobowiązany jest do:
a) udzielenia odpowiedzi na pytania odnośnie przedstawionego zagadnienia zadane przez Usługodawcę,
b)podania danych niezbędnych do kontaktu z Usługodawcą,
c) wskazania danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT, w przypadku zgłoszenia takiego żądania lub istnienia obowiązku jej wystawienia,
d) potwierdzenia faktu otrzymania odpowiedzi,
e) wykorzystania uzyskanej pomocy tylko na użytek własny.
2.W przypadku niewypełnienia obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu wykonanie usługi zostaje wstrzymane do czasu usunięcia przeszkody przez Klienta, o czym Usługodawca niezwłocznie Klienta zawiadamia.
3.Poza przypadkami określonymi w punktach poprzedzających zmiana terminu wykonania usługi może nastąpić tylko w przypadku spraw szczególnie zawiłych wymagających ponadprzeciętnego nakładu pracy i dodatkowych wyjaśnień.
4.O zmianie terminu wykonania usługi Usługodawca niezwłocznie informuje Klienta.
§4
1.Umowa wygasa z chwilą wykonania usługi przez Usługodawcę i zapłatą wynagrodzenia przez Klienta.
2.Umowa ulega rozwiązaniu w wypadku:
a) braku wniesienia opłaty przez Klienta przed upływem terminu płatności wskazanego przez usługodawcę,
b) braku usunięcia przeszkód, o których mowa w §3 ust. 1 Regulaminu w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia przez Usługodawcę o wstrzymaniu wykonania usługi,
3.Klient może rozwiązać umowę niezwłocznie informując o tym Usługodawcę.
4.W związku z rozwiązaniem umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu kosztów niezbędnych do wykonania usługi poniesionych przez Usługodawcę od daty zawarcia umowy do jej rozwiązania przez Klienta.
5.W przypadku rozwiązania umowy po wniesieniu opłaty przez Klienta Usługodawca dokonuje w terminie 7 dni od dnia rozwiązania umowy zwrotu otrzymanego wynagrodzenia z potrąceniem kosztów, o których mowa w punkcie poprzedzającym.
§5
1.Dane przekazane przez Klienta będą przetwarzane tylko i wyłącznie do realizacji usługi, celów ewidencyjnych oraz marketingowych Usługodawcy.
2.Usługodawca może wykorzystywać w prowadzeniu działalności gospodarczej wystawioną przez Klienta po wykonaniu usługi opinię, za jego zgodą.
§6
1.Klient może zgłosić w formie pisemnej na adres usługodawcy wskazany w §1 pkt. 1 Regulaminu reklamację w przypadku zastrzeżeń do wykonania usługi w terminie 7 dni od dnia, w którym została lub miała zostać wykonana.
2.Usługodawca rozstrzyga reklamację w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania informując o wyniku postępowania Klienta i wskazując uzasadnienie rozstrzygnięcia.
3.W razie uwzględnienia reklamacji Usługodawca dokonuje w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania zwrotu otrzymanego wynagrodzenia w całości lub w części.
4.Właściwym sądem do rozstrzygania ewentualnych sporów wynikających z realizacji usługi na podstawie niniejszego Regulaminu jest Sąd Rejonowy w Krakowie.